سه گام تا تغییر خود (گام اول : اصلاح خود)

 

                                        فقط عمل کن!

بنظر شما معنای این جمله چیه؟

بعضی از مشکلات راه حل های ساده ای دارن.

این جمله به معنای اینه که به احتمال قریب به یقین می دونی که برای حل مشکل پیش روت باید چیکار کنی به عبارتی برای حل مسئله ی که باهاش مواجه هستی به راه حل پیچیده ای نیاز نداری.

به عنوان مثال راه حل کاهش وزن سادست و خیلی از مردم اون رو می دونن.کمتر بخور و بیشتر ورزش کن.

ساده تر از این هم میشه؟

تا بحال شده که بخوای از این راه حل ساده استفاده کنی و این دو مورد رو انجام بدی؟

اگر اینکار رو انجام دادی احتمالا متوجه شدی که عمل کردن به اون خیلی سخته.اون وقته که متوجه میشی ساده و آسون شبیه به هم نیستن.سادگی به آسونی فهمیده میشه اما به آسونی نمی شه انجامش داد.

حقیقتا زندگی راه حل های ساده ای داره.می خوای سیگار رو ترک کنی؟ ساده هست.بعدی رو روشن نکن.به آرامش نیاز داری؟ ساده هست ، بنشین و اندکی نفس عمیق بکش.

حل مسائل زندگی این پیام رو برای ما داره که ما برای حل اونها نیازمند تغییر هستیم و در فرایند تغییر مشکل اساسی ندانستن نیست بلکه انجام ندادن هست.برای تغییر باید عمل کنی و کار متفاوتی انجام بدی.فهمیدن به تنهائی کافی نیست بخش دشوار کار عمل کردن هست.و جائی خودش رو نشون می ده که باید از روی نظم رفتار کنی.

بنابراین برای حل مسائل زندگیت:

                                      فقط عمل کن!

 

پس برای حل مسائل زندگی باید تغییر کرد و برای تغییر باید عمل کرد و این عمل کردن باید هدفمند باشه.بنابراین برای حل مسائل زندگیت به تلاش هدفمند نیاز داری.

برای تغییر کردن باید:

روی هدفی که داری تمرکز کنی این اولین گام تغییر هست . بعد در تمام طول روز ی که در پیش رو داری برای رسیدن به هدفت تلاش کن.این تلاش باید آگاهانه و بر اساس نظم باشه.تلاش آگاهانه یعنی اینکه باید در فرایند تغییر به مشاهده ی خودت بنشینی و زمانی که احساس کردی داری از هدفت دور میشی تنها کاری که باید انجام بدی اینه که به عقب برگردی و خودت رو مجددا در مسیر تغییر قرار بدی.

اگر از هدفت دور شدی و برگشت مناسبی داشتی سرانجام به هدف دست پیدا می کنی.

به این فرایند "خوداصلاحی" میگن.

حل مسائل زندگی نیازمند "تلاش" در کنار "خوداصلاحی" هست به این نکته مهم توجه داشته باشید که اهمیت این روند در جهت خوداصلاحی هست نه خودانتقادی یا عیب جوئی از خود. خود اصلاحی از اطلاعات در جهت تمرکز مجدد شما و شروع دوباره استفاده می کنه در حالی که خودانتقادی اطلاعات رو برای ربودن انرژی شما و توقف فرایند تغییر بکار می بره.

بنابراین دفعه ی بعد که از هدفت دور شدی ، دیدی که دوباره داری پرخوری می کنی ، یا سیگارت رو روشن کردی یا داری بیش از اندازه کار می کنی مراقب باش در دام خود انتقادگری گرفتار نشی.چرا که اون فقط تو رو آشفته و بی رغبت می کنه.بجای اون از فرایند خوداصلاحی استفاده کن مجددا خیلی راحت روی هدفت تمرکز کن و دوباره شروع کن.

هر وقت احساس کردی که اجتناب از خودانتقادی برات سخت شده می تونی به پست خودپذیری نامشروط که در وبلاگ قبلیم نوشتم مراجعه کنی.سعی کن اونقدر مطالب مربوط به خودپذیری نامشروط رو مطالعه کنی که ملکه ی ذهنت بشه شما با کمک مطالب پست خود پذیری نامشروط می تونی به راحتی از افتادن در دام خودانتقادگری جلوگیری کنی.

همیشه وقتی با مشکلی مواجه میشی دقت کن که راه حل ساده هست ببین می دونی چیکار کنی اگر می دونی پس

                                    فقط عمل کن!

 

 شما با مطالعه ی مطالب باشگاه مجازی ، شرکت در سمینارهای مختلف ، مراجعه کردن به مشاورین گوناگون و مطالعه ی فراوان نمی تونید وضعیت زندگیتون رو بهتر کنید اگر به مطالب مطرح شده در این پست توجه نکنی!

 

پست بعدی:

سه گام تا تغییر خود ( گام دوم: جملاتی که باید از گفتنشون اجتناب کنی)

/ 4 نظر / 7 بازدید
نازنین مریم

فقط عمل کن چه جمله ساده و سختی

نازنین مریم

ببخشید چند بار فرستادم.این پرشین یا نمیذاره کامنت بذاریم یا چند تا چندتا میفرسته[لبخند]

[ناراحت] من با فاصله به وبلاگتون سرمی زدم الان که اومدم می بینم مثکه این پست های جدید خیلی مفید به نظربیاند سعی میکنم همشونو بخونم. واقعا عمل چه سخته چندوقت پیش خصوصیات نیمه ماهی که متولدشدم رو دیدم نوشته بود بیشتر اهل حرفند تا عمل[گریه] یعنی من اصلاح میشم؟!!!

[نیشخند] فکر کردم از ایدیم شناختینم! آخه وقتی آدم از خصوصیات منفیش می خواد بگه اسمشو نمی گه دیگه[نیشخند] حتی خصوصیات ماه رو هم میشه عوض کرد؟