قویترین ابزار مبارزه با افسردگی،اضطراب و خشم

                                            باز که نشستی!

یک قلم نیاز داری با یک دفترچه.یک تقویم کتابی هم خوبه.فعلا به دو صفحش نیاز داریم.دقت کن!به دو صفحه ی کنار هم نه دو صفحه ی پشت رو.

بالا وسط  صفحه می نویسی:

 حادثه ی ناراحت کننده:(جلوش رو خالی باشه!)

بعدش یه همچین جدولی رو زیرش رسم می کنی:

*احساسات                                                          قبل%                   بعد%          

-اندوهگین،افسرده،بی روحیه،ناخشنود

-مشوش،نگران،وحشت زده،مضطرب،

-احساس گناه،بد،شرمنده،

-حقیر،بی ارزش،بی صلاحیت

-منزوی،دوست داشتنی نبودن،تنها

-خجالت زده،تحقیر شده،احمقانه

-نا امید،مایوس،بدبین

-ناراحت،شکست خورده،ناکام

-خشمگین،عصبانی،رنجیده

-یه ردیف هم در انتها خالی میزاری که اگر یک حالت هیجانی داشتی که در بالا نبوده اون ها رو توی این ردیف بنویسی.

جدول دوم(در صفحه ی سمت چپ:)

*افکار منفی               قبل%   بعد%     خطاهای شناختی     افکار مثبت    باور%

1-

2-

3-

این عدد ها و ردیف ها رو تا عدد 10 ادامه بده.

اگر ستون ها رو با خط عمودی از هم جدا کنی بهتره،خلاصه اونقدر چفت هم ننویسی که همه ی تفکراتت قاطی پاتی بشه بعدش بندازی گردن من!

در ضمن!تنبلی نکن برای شروع به قلم کاغذ نیازه.بعدش که کم کم راه افتادی خودت می تونی ذهنی مسئله رو حل کنی.باز روزی برسه که توپ نتونه تکانت بده!چی برسه به مدیر،همکار همسر یا هر کس یا اتفاق دیگه ای!(کسب قدرت روانی)

فقط کافیه تمرینات این باشگاه مجازی رو با جدیت دنبال کنی و انجام بدی.

تاکید می کنم!بدون کاغذ و قلم به جایی نمی رسی.

این جدول رو تهیه کن،از پست بعدی با هم کم کم پرش می کنیم.این یک تجربه ی مفرح و جالبه،فوق العاده آموزنده.به جد می گم،اگر این تمرینات رو با جدیت انجام بدی نسبت به اطرافیانت از لحاظ شخصیتی خیز بلندی رو بر می داری.

/ 14 نظر / 38 بازدید
نمایش نظرات قبلی
گلپونه

یه سوال آیا من که احساس افسردگی نمیکنم هم باید این جدول رو تهیه کنم؟

زرین تاج

سلام براتون یه ایمیل زدم. به رویا بگید میتونه مثل من تایپ کنه تا افتضاحیه خط فارسیش معلوم نشه[چشمک]

پرشین بانو

سلام با اجازتون منم می‌خوام ثبت نام کنم و عضو باشگاه بشم [گل] از شما بابت مطالب خوبتون تشکر می‌کنم و از زریت تاج جان هم بابت معرفی این باشگاه یعنی میشه این افسردگی من که خیلی سعی می‌کنم از بین ببرمش و بخاطر همین هم افتادم توی یک دور باطل از بین بره یک دوره شاد شاد ولی باز برمی‌گردم جای اولم یک آدم ناموفق که همه طرف زندگیش می لنگه [رویا] برم جدول رو آماده کنم پیش به سوی درمان افسردگی[هورا]

زرین تاج

من به ایمیلی که در وبلاگ معرفی کردید ایمیل زدم یعنی hard_rock12003@yahoo.com این ایمیل آدرستون رو چک کردید؟

افشین سلحشور

مي خواستيم بياييم عضو باشگاه شما بشويم كه ديديم با اين اوضاع واحوال روحي مان بايد يكسره روانه تيمارستان گرديم! باشگاهتان مستدام و زنده باد.

گلپر

آخ جون من هم بازی!!!!! مرسی بهبود جون! تغییر نشوتارت به لحن دوستانه با خطاب "دوم شخص مفرد"!!! واقعا حس دوستانه و صمیمی به پستت داده... اون قسمت "نندازی گردن من" واقعا جالب بود! دوباره مرسی سه باره مرسی![ماچ][خجالت]

رزا

سلام آقای فکر آزاد در جواب یکی از کامنتها نوشته بودید که در آینده پستی می نویسید که به کمک اون فرد متوجه بشه افسرده هست یا نه. ولی من پیداش نکردم. ممنون می شم آدرسش رو بگذارید.[لبخند]

رزا

دوباره سلام[لبخند] امکانش هست آدرس پست خطاهای شناختی رو بگذارید؟ خسته نشدید من هر چی رو می خوام بخونم از شما آدرس می گیرم؟[خجالت] فکر کنم در آینده ی نه چندان دور از دست من اینجوری بشید [عصبانی].[شوخی].

رزا

سلام. متاسفانه نه به صورت معمولی، نه با ف.یلتر ش. کن نتونستم به ابزارها دسترسی پیدا کنم.[افسوس]. .

رزا

سلام. من امروز با تکنیکی آشنا شدم به اسم ورقه خوانی. یعنی بگذاری افکارت بیان و برن. یعنی بازشون نکنی . تحلیلشون نکنی. مثل یک کتاب که به جای خوندن کامل هر صفحه. فقط اون رو ورق بزنی. فکر می کنم برای کسایی که آینده رو پیش بینی می کنن و با تصور یه موقعیت مضطرب می شن و تو هیجانش می مونن یا به اتفاقات ناراحت کننده گذشته فکر می کنن و به قول معروف بهش گیر میدن مفید باشه. البته قصد جسارت نداشتم . چون خودم هنوز تو مرحله الف الفبا هستم.فقط چون برای خودم مفید بود گفتم شاید برای بقیه هم مفید باشه. اگر حس کردید شاید در جهت آموزش های باشگاه نباشه لطفا پاکش کنید.[چشمک]