به باشگاه مجازی پرورش عضلات هیجانی خوش آمدید

به دانش روان را توانگر کنید .فردوسی

شب یلدا،خوش بگذره!
ساعت ٦:۱٧ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٩ آذر ۱۳۸۸  کلمات کلیدی: متفرقه

گرینبرگ در مقدمه ی کتاب خودش تحت عنوان کنترل فشار روانی می نویسه:

اگر از من بخواهند بهترین راه کنترل فشار روانی را انتخاب کنم،احتمالا داشتن رابطه ی با دیگران و کسب حمایت اجتماعی را انتخاب می کردم.اگر چه انسانها برای تحقق این امر مجبورند پا پیش بگذارند و در این راه وقت،نیرو و تلاش بسیار صرف کنند.

دانیل گلمن هم در کتاب ارزشمند خودش(هوش هیجانی)می گوید: شاید به جرات بتوانیم بگویم که یکی از علتهای افزایش طلاق فرسایش تدریجی فشار اجتماعیست.

وقتی فشار اجتماعی نباشه ننگ طلاق از بین میره.(دیگه فرد به خودش نمی گه جواب فامیل رو چی بدم ،یا روابط عمیق یکی از زوجین با خانواده ی شریک زندگیش می تونه نقش بازدارندگی رو داشته باشه)صرفنظر از این مسئله، ما برای داشتن یک زندگی شاد به ارتباط برقرار کردن با انسانهای شاد نیازمندیم و هرچی دامنه روابط اجتماعی ما کوچک تر باشه کمتر روابط لذت بخش رو تجربه می کنیم.

به نفع شماست که:

به روابط خانوادگی،اجتماعی و فامیلی خودتون بها بدید.

سنت نیک پارسیان-شب یلدا-فرصت خوبیه برای تجدید دیدارها و تقویت روابط اجتماعی.

 

زمانی که دست زندگی سنگین و شب بی ترانه است،هنگام عشق و اعتماد است و دست زندگی چه سبک می شود و شب چه پر ترانه،آنگاه که به همه عشق می ورزیم و اعتماد داریم. 

                                                                                        جبران خلیل جبران